pátek 11. října 2013

Zkusme to

Rád bych sem zase zatáhl politiku nebo respektive náš postoj k politice. Tohle je text, který jsem poslal do jednoho projektu. Nikdo sice neodpověděl, ale já z něj mám dobrý pocit. A to je důležité ne?
Řekl jsme si, že ho využiji a dám ho sem.

Kdybych řekl, že zklamání z dnešní politiky je na místě a k tomu dodal, že ‚tam nahoře‘ jsou jen zloději a lháři, byl bych jako většina našich spoluobčanů. Bohužel. Zcela určitě si myslím, že v naší politice jsou lidé, kteří tam absolutně nemají co dělat, ale na druhou stranu nadávat a kritizovat umí každý. Ano, máme právo být zklamaní a to hodně, avšak teď není vhodná doba na stěžování si a nadávání. Právě teď bysme měli otevřít oči a snažit se začít něco dělat, nebo při nejmenším sledovat, co se kolem nás děje. Přijde mi, že většina dospělých lidí z mého okolí jen kritizují, ale nezajímají se o problémy, které politici mají a vytváří nebo kdo vystupuje v aférách, které kolují médii. Všichni zavřou oči, zacpou uši a plivou nadávky na všechny strany. Nemám jim to víceméně za zlé, ale proč s tím nezačít něco dělat? Já vím, snadno se mi to řekne, zkuste se ale nad tím zamyslet a popřemýšlet. Rád bych vám tedy trochu přiblížil, co těmito řádky chci říct.Proč si naši politici dovolují to, co si dovolují? Protože oni mohou. A to je věc, nad kterou by se měla zamyslet spousta našich spoluobčanů. Vylézt z té černočerné tmy, otevřít oči a poslouchat a sledovat, co se kolem nás děje. To by mělo udělat plno z nás a snad by nespokojenost a zklamání při nejmenším nebyly tak oprávněné. Můžete mi oponovat a věřím, že byste mě velice snadno vyargumentovali. Dost možná jsem mladý, dospívající člověk, který do toho nevidí, ale jedno vím jistě. Nechci jen sedět na zadku a nadávat na naši politiku. Tohle umí každý a bohužel tento způsob vytváření názoru dost lidí preferuje a to je podle mě špatně. Takhle si člověk nevytváří objektivní názor a už vůbec to není postoj, se kterým můžeme v dnešní společnosti něco ovlivnit či změnit. Já osobně chci být v obraze a vědět, protože to je opravdu jen maličkost, kterou může udělat každý z nás. Jsme obyvatelé České Republiky, máme právo být v obraze, mít představu o tom, co se odehrává v naší politice a věřím, že můžeme něco udělat s věcmi, které se nám nelíbí. Proto si myslím, že pokud si člověk občas sedne k seriozním zprávám, něco si přečte a vytvoří si vlastní obraz/názor na danou situaci, je to skvělé. Především to ale je opravdu to nejmenší, co můžeme udělat. Potom je náš názor objektivní. Bohužel tohle dělá opradvu málo lidí a je to ohromná škoda. Takže ne. Nemyslím si, že jsou lidé v kritice objektivní, ale stále věřím, že je zde mnoho lidí, kteří nejsou slepí a nehodlají jen postávat a plivat nadávky jako na běžícím pásu. Zároveň ale stále věřím v naší mladou generaci, která (pokud bude chtít) rozhodně nemusí být tak pasivní k postoji politiky České Republiky.

Žádné komentáře:

Okomentovat