čtvrtek 12. prosince 2013

Arne Dahl - Misterioso

Albánec drží s brokovnicí v ruce rukojmí a odmítá je propustit. Na místo přijíždí Paul Hjelm a okamžitě se vydává do domu, kde velice riskantně odzbrojí nebezpečného muže. Pro média je hrdina, ale jeho podřízení chtějí jeho hlavu na talíři. I jeho osobní život a on jako takový prochází krizí.
Ve Stockholmu ale mezitím začne řádit vrah, který zabíjí bohaté a vlivné muže. Média ho pojmenují jako vrahem mocných. Do hlavního města Švédska se dostává něco prohnilého a policie si to uvědomuje. Ví, že bude muset možná čelit největší krizi od vraždy Palmeho. Začíná jednat a naprosto tajně je vytvořena Skupina A. Do té jsou vybráni policisté z různých koutů země, včetně Paula Hjelma, aby zabránili naprosto symetrickým vraždám. Dvě kulky do hlavy a jazzová hudba. Postupem času se ale něco mění. 
Rozbíhá se vyšetřování, které má ty největší priority a stopa zavede vyšetřování přes celé Švédsko až k ruské mafii. Respektive její větvi estonsko-ruské mafii. Je ale správná? Dokáže Skupina A spojit všechny souvislosti a pochopit, o co vlastně ve skutečnosti jde? Východ nebo jih?

Měl bych se stydět! Poté co jsem přečetl knihu Až na vrchol hory, napsal jsem sem, že jsem od toho čekal víc a trochu mne to zklamalo. Upřímně jsem dost přemýšlel nad tím proč. A to jsem si uvědomil až při čtení Misteriosa. Na první knihu, kterou jsem od Dahla četl jsem totiž špatně koukal
Hledal jsem něco, co v té knize nebylo a uvědomil jsem si, co přesně přináší Dahlovy knihy. Kromě toho, že příběhy jsou napínavé, náměty jsou zajímavé a děj tak nějak pěkně utíká vám přináší ještě něco víc! To co Arne Dahl řekl v jednom rozhovoru. To že ho baví psát detektivky, ale vždy do toho chce zanést nějakou myšlenky. Aktuální problém či poukázání na některých skutečností. Aktuálnost, skrytá myšlenka a poukázání na něco. To je kromě jiného jeden z hlavních důvodů proč jsem přehodnotil svůj názor na knihy Arne Dahla. Stručně řečeno, Arne Dahl nebude můj nejoblíbenější spisovatel, ale rozhodně bude patřit mezi ty nejvíce oblíbené.


Žádné komentáře:

Okomentovat