pondělí 20. ledna 2014

Arne Dahl - Evropské blues

Ve Stockholmu se během krátké chvíle stane hned několik podivných věcí najednou. V parku jsou nalezeny pozůstatky těla, které doslova roztrhali rosomáci. Dále je do kolejí metra skopnut mladý zlodějíček a metro ho doslova rozpůlí. Poté je nalezen v židovském hřbitově mrtvý kandidát na Nobelovu cenu. Visí pověšený za nohu. K tomu všemu zmizí za podivných okolností několik prostitutek z východní Evropy, které žily ve Stockholmu. Skupina A po dlouhé době zvětrá stopu a dává se okamžitě do vyšetřování. Všem je jasné, že tento sled událostí spolu musí mít něco společného.
Paul Hjelm, Kerstim Holmová a ostatní vyšetřovatelé začínají pomalu ale jistě skládat dílky skládačky a vyšetřování je zavede do Německa, Itálie, ale také do ukrajinské Oděsy.
Knihy Arne Dahla jsou poněkud komplikovanější, ale rozhodně to není složitá četba. Jen autor do knihy vkládá aktuální myšlenky, nad kterými donutí čtenáře se zamyslet. První polovina knihy byla pro mě trošku problém, ale děj se poměrně rychlým tempem rozbíhal a druhou polovinu už jsem četl takřka jedním dechem. Finále pak bylo to nejneočekávanější, jaké jsem za poslední dobu četl. Zíral jsem s otevřenou pusou, když jsem dočítal poslední stránky. Navíc jsem si pak uvědomil, že autor celou dobu dává čtenáři určité indicie, které mu mají  napovědět.
Další, pro mne, rozporuplná kniha. Arne Dahl je rozhodně zaslouženě jeden z nejlepších švédských autorů, ale musíte si k němu najít cestu a chtít od detektivky přesně to, co do ní tento Švéd dává. Totiž kromě akce a napětí také aktuální a někdy složitější myšlenku, nad kterou se musíte zamyslet a do toho jistý estetický požitek z četby.


Žádné komentáře:

Okomentovat